نوشته شده توسط : طب

عدم موفقیت در برقراری ارتباط مناسب با اطرافیان مشکلی است که گریبان خیلی از ما را گرفته است. بسیاری از افراد نمی‌دانند که در برخورد‌های اول با یکدیگر باید چگونه برخورد کنند و بعد از آن نیز چگونه روابط خود را ادامه دهند. به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی دوستی‌ها کمرنگ‌تر شده و یا به طور کامل از بین می‌روند.

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ذاتی بشریت، اجتماعی بودن اوست، این یعنی شما نمی‌توانید بدون برقراری ارتباط با افراد مختلف به زندگی خود ادامه دهید، بنابراین باید یاد بگیرید که مهارت‌های اجتماعی شدن را کسب کرده و از آن‌ها استفاده نمایید. در این مطلب تصمیم داریم به موضوع چگونگی برقراری ارتباط با افراد و یا به بیانی دیگر چگونگی اجتماعی شدن بپردازیم.

چگونه با اطرافیانم ارتباط خوبی داشته باشم؟

 



:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طب

امروزه رشد و توسعه‌ فردی به‌دلیل تلفیق دنیای مدرن و سنتی بیش از گذشته مورد توجه همه است. از این رو هر فردی که به دنبال پیشرفت در کار و زندگی است، ابتدا باید از خودش شروع کند و اولین گامِ این شروع، قطعا یافتن نقاط ضعف اوست. در این مطلب، قصد داریم کتابی با همین موضوع و با عنوان «نقاط ضعف شما»، نوشتهٔ دکتر وین دایر را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

دکتر وین دایر نویسنده و روانشناسی است که همیشه آثارشان جزو پرفروش‌ترین‌ها در حوزهٔ روانشناسی بوده است. او در کتاب نقاط ضعف هم به شکلی مؤثر سعی می­‌کند ذهن خواننده را با واقعیت‌ها روبه‌رو سازد.

او در ابتدای کتاب از خواننده می‌خواهد که مسئول زندگی خود باشد و آن را بپذیرد؛ همان‌طور که هست، با تمام خوبی‌ها و بدی‌هایش.

 



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طب

اعتماد به نفس همانند آرامش، همدلی و شجاعت یکی از آن ویژگی‌هایی است که باعث تغییر اساسی می‌شوند، که هم فوق العاده ارزشمند است و هم بسیار سخت به دست می‌آید. همین که سعی کنیم با اعتماد به نفس باشیم در انجام آن شکستخورده‌ایم. به محض اینکه با اعتماد به نفس عمل کنیم، به انجام آن تظاهر کرده‌ایم. گفتن «بیشتر اعتماد به نفس داشته باش» به کسی مانند گفتن «قد بلندتر باش» است. اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم بسیار خوب می‌شد، اما چگونه؟

پاسخ به این سؤال نیازمند یک رویکرد جدید برای داشتن اعتماد به نفس است، که از ذهنیت «به آن تظاهر کن» فراتر می‌رود و به سوی چیزی معتبرتر، پیچیده‌تر و جامع‌تر حرکت می‌کند.

ما باید درباره اینکه اعتماد به نفس واقعی چگونه به نظر می‌رسد، بدانیم. فقط در این صورت است که می‌توانیم درک کنیم اعتماد به نفس واقعی چیست، چگونه می‌توان آن را پرورش داد و چگونه هنگامی که آن را از دست دادیم می‌توانیم دوباره به دست بیاوریم.

مهم‌تر از همه، ما نباید به اعتماد به نفس به عنوان ویژگی ثابتی که باید آن یاد بگیریم نگاه کنیم، بلکه باید آن را به عنوان یک فرآیند پویا که در طول زندگی‌مان وجود دارد مشاهده کنیم - فرایندی که من و تیمم برای بیش از 15 سال، اخیراً از طریق آموزش زنده شرکت در حال توسعه آن هستیم.

بنابراین بگذارید از ابتدا شروع کنیم و متوجه شویم که اعتماد به نفس در حقیقت چه چیزی است.

اعتماد به نفس چیست؟

ما ممکن است همیشه درک ثابتی از تعریف کتاب درسی اعتماد به نفس نداشته باشیم، اما زمانی که آن را می‌بینیم به درک درستی از آن می‌رسیم چون آن را لمس و احساس می‌کنیم و می‌دانیم چه حسی دارد. همین ویژگی از اعتماد به نفس یکی از دلایلی است که تعریف اعتماد به نفس را به طور مشخص دشوار می‌سازد. اعتماد به نفس در واقع یک تجربه است؛ هم از خودمان و هم از دیگران.

اعتماد به نفس واقعی





:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طب
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد