نوشته شده توسط : طب

اعتماد به نفس همانند آرامش، همدلی و شجاعت یکی از آن ویژگی‌هایی است که باعث تغییر اساسی می‌شوند، که هم فوق العاده ارزشمند است و هم بسیار سخت به دست می‌آید. همین که سعی کنیم با اعتماد به نفس باشیم در انجام آن شکستخورده‌ایم. به محض اینکه با اعتماد به نفس عمل کنیم، به انجام آن تظاهر کرده‌ایم. گفتن «بیشتر اعتماد به نفس داشته باش» به کسی مانند گفتن «قد بلندتر باش» است. اگر می‌توانستیم این کار را انجام دهیم بسیار خوب می‌شد، اما چگونه؟

پاسخ به این سؤال نیازمند یک رویکرد جدید برای داشتن اعتماد به نفس است، که از ذهنیت «به آن تظاهر کن» فراتر می‌رود و به سوی چیزی معتبرتر، پیچیده‌تر و جامع‌تر حرکت می‌کند.

ما باید درباره اینکه اعتماد به نفس واقعی چگونه به نظر می‌رسد، بدانیم. فقط در این صورت است که می‌توانیم درک کنیم اعتماد به نفس واقعی چیست، چگونه می‌توان آن را پرورش داد و چگونه هنگامی که آن را از دست دادیم می‌توانیم دوباره به دست بیاوریم.

مهم‌تر از همه، ما نباید به اعتماد به نفس به عنوان ویژگی ثابتی که باید آن یاد بگیریم نگاه کنیم، بلکه باید آن را به عنوان یک فرآیند پویا که در طول زندگی‌مان وجود دارد مشاهده کنیم - فرایندی که من و تیمم برای بیش از 15 سال، اخیراً از طریق آموزش زنده شرکت در حال توسعه آن هستیم.

بنابراین بگذارید از ابتدا شروع کنیم و متوجه شویم که اعتماد به نفس در حقیقت چه چیزی است.

اعتماد به نفس چیست؟

ما ممکن است همیشه درک ثابتی از تعریف کتاب درسی اعتماد به نفس نداشته باشیم، اما زمانی که آن را می‌بینیم به درک درستی از آن می‌رسیم چون آن را لمس و احساس می‌کنیم و می‌دانیم چه حسی دارد. همین ویژگی از اعتماد به نفس یکی از دلایلی است که تعریف اعتماد به نفس را به طور مشخص دشوار می‌سازد. اعتماد به نفس در واقع یک تجربه است؛ هم از خودمان و هم از دیگران.

اعتماد به نفس واقعی





:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()